Wel zo professioneel, de telefoon opnemen

Elke ZZP’er of persoon met een klein bedrijf weet hoe belangrijk het is om altijd goed bereikbaar te zijn. Helaas is dit simpelweg niet altijd even mogelijk. Klanten vinden het wel fijn wanneer de telefoon wordt opgenomen wanneer zij bellen en kunnen zelfs stoppen met het gebruiken van de goederen of diensten van een bedrijf wanneer er geregeld niet opgenomen wordt. Maar een eigenaar of klein clubje werknemers kan simpelweg niet constant naast de telefoon zitten. Hier is een oplossing voor: een telefoondienst.

Telefoondienst

Een telefoondienst, ook wel inbound callcenter genoemd, doet precies wat er boven beschreven staat: zij nemen de telefoon op. Op een vriendelijke manier worden de klanten te woord gestaan en zo ver mogelijk geholpen. De telefonisten krijgen instructies van een bedrijf. Met deze informatie kunnen zij vaak de meeste klanten verder helpen en alle basisvragen beantwoorden. Iedereen die toch net een te complexe vraag heeft, waar de telefonisten mogelijk minder over weten, wordt doorverbonden of er wordt een terugbelnotitie gemaakt. Zo krijgt een klant toch altijd het antwoord wat zij willen.

Werking

Het aanmelden bij een telefoondienst is niet moeilijk om te doen. Het bestaat simpelweg uit aanmelden en de telefoondienst een maand lang vrijblijvend uitproberen. Dan kan er gekeken worden of het een goede match is en of dit werkt voor het bedrijf. Bij de kennismaking worden wensen door besproken en kan informatie gedeeld worden. Het bedrijf krijgt vervolgens een doorschakelnummer, zodat de onopgeloste telefoontjes doorgeschakeld kunnen worden. En zo makkelijk is het! Nu kunnen de telefonisten wachten op de eerstvolgende telefoontjes.

Voordelen

Eigenlijk zijn de voordelen van het inzetten van een inbound callcenter al duidelijk. Het haalt een hoop werk weg van de eigenaar van het bedrijf. Zeker ZZP’ers hebben al genoeg aan hun hoofd om ook nog gestoord te worden met telefoontjes waar zij misschien niet echt op zitten te wachten. Dit maakt het makkelijker voor bedrijven om te focussen op hun taken en om alleen de wat belangrijkere telefoontjes op te nemen. Ook zorgt het ervoor dat een bedrijf zo optimaal mogelijk bereikbaar is. Een ZZP’er kan bijvoorbeeld eens een dagje vrij nemen! Zo blijft het bedrijf in contact met de klanten, ook al de werknemers van het bedrijf zelf dit wat minder gaan doen. Doorbelnotities en enige wijzigingen worden op duidelijke manier doorgegeven via de mail, een persoonlijk dashboard of WhatsApp, zodat iedereen op de hoogte is van alle vernieuwingen. Want dat is wel zo professioneel, de telefoon opnemen.

Meest Recent

Risicobeheersing: praktische tips voor elk project en team

Risicobeheersing. Het klinkt misschien als iets wat alleen grote bedrijven of ingenieursbureaus moeten doen, maar eigenlijk is het voor iedereen relevant. Of je nu...

Stijgende bouwkosten in 2023: oorzaken en gevolgen voor jou

Inflatie heeft een directe impact op de bouwkosten. Wanneer de algemene prijsniveaus stijgen, worden ook de kosten van bouwmaterialen, arbeid en transport beïnvloed. Dit...

Hoe stijgende materiaalprijzen en arbeidstekorten bouwkosten beïnvloeden

De kosten van bouwmaterialen hebben een aanzienlijke invloed op de totale bouwkosten. In 2023 zien we een duidelijke trend van stijgende materiaalprijzen, veroorzaakt door...

Stijgende bouwkosten in 2023: uitdagingen en oplossingen

De bouwsector staat in 2023 voor aanzienlijke uitdagingen, waarvan de stijgende kosten een prominente rol spelen. Deze toename in bouwkosten is voornamelijk toe te...

Lokale bedrijven in roswinkel: de kracht van gemeenschap en duurzaamheid

In Roswinkel, een charmant dorpje dat zijn eigen unieke karakter heeft, spelen lokale bedrijven een cruciale rol in het levendig houden van de gemeenschap....