Online marketing

Waarom online marketing inzetten?

De verschuiving van offline naar internet marketing wordt steeds groter. Consumenten kopen steeds meer online en besteden hun tijd steeds meer op het internet. Consumenten kijken steeds meer filmpjes op YouTube dan tv en lezen meer online blogs dan traditionelen tijdschriften.

Verschillende onlinemarketingkanalen 

Om meer verkeer te krijgen op je website of merkbekendheid te generen, zijn er meerdere online marketing kanalen die ingezet kunnen worden. De verschillende online marketing kanalen worden hieronder beschreven:

SEO(search engine optimization)

Bij het optimaliseren van SEO wordt ervoor gezorgd dat je organisch beter vindbaar bent. Bij SEO zijn er verschillende factoren die de online zichtbaarheid verbeteren.

Content

Het schrijven van kwalitatieve content is een essentieel onderdeel voor het verbeteren van je SEO. Hierbij is het belangrijk dat de tekst geschreven is voor de doelgroep en de tekst relevante zoekwoorden bevat.

Technische aspect

Het is ook van belang dat de website technisch goed in elkaar zit. Hier gaat hier dus niet om de lay-out van de website maar hoe de code geschreven is die achter de website zit. Voorbeelden zijn het juist plaatsen van H-tags, laadsnelheid en rich snippets.

Backlinks

Backlinks zijn andere websites die naar jouw website verwijzen. Als er veel goede website( met veel autoriteit) naar jouw website linken beïnvloed dit de ranking van jouw website.

SEA(search engine advertising)

SEO is een lange termijn strategie en kost relatief veel tijd voordat je hoger in Google geranked staat.  In tegenstelling tot SEO, sta je bij SEA meteen boven aan Google. Dit heeft er mee te maken omdat er bij SEA betaald wordt om hoger in Google te staan. Bij Google Ads wordt er namelijk betaald per klik. De pay per click (PPC) is afhankelijk van de zoekvolume van het specifieke zoekwoord. Het nadeel van SEA is als er geen geld meer wordt geïnvesteerd er direct geen advertenties getoond worden.

CRO(Conversie optimalisaties)

Bij conversie optimalisaties wordt er gekeken hoe de website verbeterd kan worden om meer verkoop te generen. Op basis van data wordt er bijvoorbeeld gekeken welke pagina’s een hoog verlatingspercentage hebben. Tevens worden er A/B testing uitgevoerd op een specifieke pagina waarbij 50% van de bezoekers versie A ontvangen en 50% versie B. Het verschil tussen deze twee versies kan bijvoorbeeld zijn de kleur gebruik van een knop, andere tekst of afbeeldingen.

Content

Het schrijven van goede blogs en nieuwsberichten zorgt er tevens voor dat je beter gevonden wordt in Google. Een voorbeeld is een reisbureau die een blog schrijft over de 25 leukste plekken in Parijs.

Meest Recent

Waarom een tweedehands traplift een slimme keuze is

Stel je voor dat je thuis een traplift nodig hebt, maar je budget is beperkt of je wilt simpelweg geen fortuin uitgeven aan een...

Slimme oplossingen voor het opbergen van tuingereedschap

Je kent het wel, overal in de tuin ligt gereedschap en je struikelt bijna over die rondslingerende hark of schop. Tijd om dit eens...

Het belang van regelmatig motoronderhoud

Als autoliefhebber weet je hoe essentieel het is om je motor in topconditie te houden. Regelmatig onderhoud is niet alleen cruciaal voor de prestaties,...

Hoe sneakers van sportkleding naar mode-icoon zijn geëvolueerd

Sneakers waren ooit puur functioneel, gedragen voor sport en lichamelijke activiteiten. De comfortabele rubberen zolen en flexibele stof maakten ze ideaal voor atleten. Maar...

Start met een schone lei: hoe je houten meubels goed reinigt

Voordat je begint met het behandelen of pimpen van je houten meubels, is het essentieel dat ze schoon zijn. Bijvoorbeeld, voor specifieke zorg en...