Online marketing

Waarom online marketing inzetten?

De verschuiving van offline naar internet marketing wordt steeds groter. Consumenten kopen steeds meer online en besteden hun tijd steeds meer op het internet. Consumenten kijken steeds meer filmpjes op YouTube dan tv en lezen meer online blogs dan traditionelen tijdschriften.

Verschillende onlinemarketingkanalen 

Om meer verkeer te krijgen op je website of merkbekendheid te generen, zijn er meerdere online marketing kanalen die ingezet kunnen worden. De verschillende online marketing kanalen worden hieronder beschreven:

SEO(search engine optimization)

Bij het optimaliseren van SEO wordt ervoor gezorgd dat je organisch beter vindbaar bent. Bij SEO zijn er verschillende factoren die de online zichtbaarheid verbeteren.

Content

Het schrijven van kwalitatieve content is een essentieel onderdeel voor het verbeteren van je SEO. Hierbij is het belangrijk dat de tekst geschreven is voor de doelgroep en de tekst relevante zoekwoorden bevat.

Technische aspect

Het is ook van belang dat de website technisch goed in elkaar zit. Hier gaat hier dus niet om de lay-out van de website maar hoe de code geschreven is die achter de website zit. Voorbeelden zijn het juist plaatsen van H-tags, laadsnelheid en rich snippets.

Backlinks

Backlinks zijn andere websites die naar jouw website verwijzen. Als er veel goede website( met veel autoriteit) naar jouw website linken beïnvloed dit de ranking van jouw website.

SEA(search engine advertising)

SEO is een lange termijn strategie en kost relatief veel tijd voordat je hoger in Google geranked staat.  In tegenstelling tot SEO, sta je bij SEA meteen boven aan Google. Dit heeft er mee te maken omdat er bij SEA betaald wordt om hoger in Google te staan. Bij Google Ads wordt er namelijk betaald per klik. De pay per click (PPC) is afhankelijk van de zoekvolume van het specifieke zoekwoord. Het nadeel van SEA is als er geen geld meer wordt geïnvesteerd er direct geen advertenties getoond worden.

CRO(Conversie optimalisaties)

Bij conversie optimalisaties wordt er gekeken hoe de website verbeterd kan worden om meer verkoop te generen. Op basis van data wordt er bijvoorbeeld gekeken welke pagina’s een hoog verlatingspercentage hebben. Tevens worden er A/B testing uitgevoerd op een specifieke pagina waarbij 50% van de bezoekers versie A ontvangen en 50% versie B. Het verschil tussen deze twee versies kan bijvoorbeeld zijn de kleur gebruik van een knop, andere tekst of afbeeldingen.

Content

Het schrijven van goede blogs en nieuwsberichten zorgt er tevens voor dat je beter gevonden wordt in Google. Een voorbeeld is een reisbureau die een blog schrijft over de 25 leukste plekken in Parijs.

Meest Recent

De nieuwste trends en innovaties in huidverzorging ontdekken

Gezichtsmaskers en andere huidverzorgingsproducten zijn de laatste jaren enorm populair geworden. De vraag naar natuurlijke ingrediënten en geavanceerde technologieën heeft geleid tot een overvloed...

Duurzaam bouwen: slimme materialen en technologieën voor thuis

De wereld verandert, en met die veranderingen komt de behoefte aan duurzamere manieren van bouwen. Hergebruik en recycling zijn niet langer opties, maar noodzaken....

Wandelen in zwart water venlo: rust, natuur en mooie uitzichten

Het natuurgebied Zwart Water in Venlo is een verborgen parel die wacht om ontdekt te worden. Dit uitgestrekte gebied biedt een divers landschap dat...

Cadeautips die je band versterken en herinneringen creëren

Bij het kiezen van een cadeau is het belangrijk om iets te vinden dat niet alleen bij de gelegenheid past, maar ook de persoonlijkheid...

Waarom lokaal en seizoensgebonden eten je leven verrijkt

Recentelijk is er een groeiende interesse in het ondersteunen van lokale boeren en het kiezen voor biologisch eten. Dit komt niet alleen doordat mensen...