Online marketing

Waarom online marketing inzetten?

De verschuiving van offline naar internet marketing wordt steeds groter. Consumenten kopen steeds meer online en besteden hun tijd steeds meer op het internet. Consumenten kijken steeds meer filmpjes op YouTube dan tv en lezen meer online blogs dan traditionelen tijdschriften.

Verschillende onlinemarketingkanalen 

Om meer verkeer te krijgen op je website of merkbekendheid te generen, zijn er meerdere online marketing kanalen die ingezet kunnen worden. De verschillende online marketing kanalen worden hieronder beschreven:

SEO(search engine optimization)

Bij het optimaliseren van SEO wordt ervoor gezorgd dat je organisch beter vindbaar bent. Bij SEO zijn er verschillende factoren die de online zichtbaarheid verbeteren.

Content

Het schrijven van kwalitatieve content is een essentieel onderdeel voor het verbeteren van je SEO. Hierbij is het belangrijk dat de tekst geschreven is voor de doelgroep en de tekst relevante zoekwoorden bevat.

Technische aspect

Het is ook van belang dat de website technisch goed in elkaar zit. Hier gaat hier dus niet om de lay-out van de website maar hoe de code geschreven is die achter de website zit. Voorbeelden zijn het juist plaatsen van H-tags, laadsnelheid en rich snippets.

Backlinks

Backlinks zijn andere websites die naar jouw website verwijzen. Als er veel goede website( met veel autoriteit) naar jouw website linken beïnvloed dit de ranking van jouw website.

SEA(search engine advertising)

SEO is een lange termijn strategie en kost relatief veel tijd voordat je hoger in Google geranked staat.  In tegenstelling tot SEO, sta je bij SEA meteen boven aan Google. Dit heeft er mee te maken omdat er bij SEA betaald wordt om hoger in Google te staan. Bij Google Ads wordt er namelijk betaald per klik. De pay per click (PPC) is afhankelijk van de zoekvolume van het specifieke zoekwoord. Het nadeel van SEA is als er geen geld meer wordt geïnvesteerd er direct geen advertenties getoond worden.

CRO(Conversie optimalisaties)

Bij conversie optimalisaties wordt er gekeken hoe de website verbeterd kan worden om meer verkoop te generen. Op basis van data wordt er bijvoorbeeld gekeken welke pagina’s een hoog verlatingspercentage hebben. Tevens worden er A/B testing uitgevoerd op een specifieke pagina waarbij 50% van de bezoekers versie A ontvangen en 50% versie B. Het verschil tussen deze twee versies kan bijvoorbeeld zijn de kleur gebruik van een knop, andere tekst of afbeeldingen.

Content

Het schrijven van goede blogs en nieuwsberichten zorgt er tevens voor dat je beter gevonden wordt in Google. Een voorbeeld is een reisbureau die een blog schrijft over de 25 leukste plekken in Parijs.

Meest Recent

Ga voor geweldig tafellinnen dat past bij het interieur

Het interieur in de woning is erg belangrijk. Veel mensen besteden dan ook de nodige tijd om het interieur op een fijne wijze samen...

Wat je moet weten voordat je een nieuwe auto koopt

Een nieuwe auto is een grote uitgave, dus het is belangrijk dat je goed weet wat je koopt. Voordat je een nieuwe auto koopt,...

Is cryptocurrency het betaalmiddel van de toekomst?

De hype rondom cryptocurrency is al een tijdje voorbij. Eigenlijk was het einde van deze hype zo ongeveer het moment waarop de prijzen van...

Dit is belangrijk voor de mooiste huid

Het aantal huidverzorgingsproducten op de markt kan ontmoedigend zijn, maar met een beetje onderzoek kun je de juiste producten voor jouw huidtype vinden. Kijk...

Jouw hypotheek en rente kan je zelf berekenen en bepalen

Dankzij een hypotheek is het voor de meeste personen mogelijk om een huis te gaan kopen. Het kopen van een nieuwe woning kan erg...