Online marketing

Waarom online marketing inzetten?

De verschuiving van offline naar internet marketing wordt steeds groter. Consumenten kopen steeds meer online en besteden hun tijd steeds meer op het internet. Consumenten kijken steeds meer filmpjes op YouTube dan tv en lezen meer online blogs dan traditionelen tijdschriften.

Verschillende onlinemarketingkanalen 

Om meer verkeer te krijgen op je website of merkbekendheid te generen, zijn er meerdere online marketing kanalen die ingezet kunnen worden. De verschillende online marketing kanalen worden hieronder beschreven:

SEO(search engine optimization)

Bij het optimaliseren van SEO wordt ervoor gezorgd dat je organisch beter vindbaar bent. Bij SEO zijn er verschillende factoren die de online zichtbaarheid verbeteren.

Content

Het schrijven van kwalitatieve content is een essentieel onderdeel voor het verbeteren van je SEO. Hierbij is het belangrijk dat de tekst geschreven is voor de doelgroep en de tekst relevante zoekwoorden bevat.

Technische aspect

Het is ook van belang dat de website technisch goed in elkaar zit. Hier gaat hier dus niet om de lay-out van de website maar hoe de code geschreven is die achter de website zit. Voorbeelden zijn het juist plaatsen van H-tags, laadsnelheid en rich snippets.

Backlinks

Backlinks zijn andere websites die naar jouw website verwijzen. Als er veel goede website( met veel autoriteit) naar jouw website linken beïnvloed dit de ranking van jouw website.

SEA(search engine advertising)

SEO is een lange termijn strategie en kost relatief veel tijd voordat je hoger in Google geranked staat.  In tegenstelling tot SEO, sta je bij SEA meteen boven aan Google. Dit heeft er mee te maken omdat er bij SEA betaald wordt om hoger in Google te staan. Bij Google Ads wordt er namelijk betaald per klik. De pay per click (PPC) is afhankelijk van de zoekvolume van het specifieke zoekwoord. Het nadeel van SEA is als er geen geld meer wordt geïnvesteerd er direct geen advertenties getoond worden.

CRO(Conversie optimalisaties)

Bij conversie optimalisaties wordt er gekeken hoe de website verbeterd kan worden om meer verkoop te generen. Op basis van data wordt er bijvoorbeeld gekeken welke pagina’s een hoog verlatingspercentage hebben. Tevens worden er A/B testing uitgevoerd op een specifieke pagina waarbij 50% van de bezoekers versie A ontvangen en 50% versie B. Het verschil tussen deze twee versies kan bijvoorbeeld zijn de kleur gebruik van een knop, andere tekst of afbeeldingen.

Content

Het schrijven van goede blogs en nieuwsberichten zorgt er tevens voor dat je beter gevonden wordt in Google. Een voorbeeld is een reisbureau die een blog schrijft over de 25 leukste plekken in Parijs.

Meest Recent

Creëer een vogelparadijs in je tuin met een vogelhuisje op een paal

Vogelhuisjes op een paal kunnen echt een geweldige toevoeging zijn aan je tuin. Ze bieden niet alleen onderdak aan vogels, maar dragen ook bij...

Verken de mooiste wandel- en fietsroutes in de ardennen

De Ardennen, een prachtig natuurgebied dat zich uitstrekt over het zuiden van België en delen van Luxemburg en Frankrijk, is een paradijs voor wandelliefhebbers....

Ontspannen en genieten bij sanadome nijmegen: jouw spa-dag!

Sanadome Nijmegen is echt zo'n plek waar je even helemaal tot rust kunt komen. De thermale baden zijn gevuld met heerlijk warm water, rechtstreeks...

Stijlvolle winterjassen en de beste aanbiedingen van het seizoen

Het is weer die tijd van het jaar waarin de temperaturen zakken en iedereen op zoek gaat naar een warme en stijlvolle jas. Dit...

Actie en traditie: beleef het unieke event in staphorst

Staphorst, een klein dorpje in Nederland, staat bekend om zijn rijke cultuur en tradities. Maar eens per jaar verandert het dorp in een bruisend...