Wanneer is het verstandig om te kiezen voor Shopify Plus?

Er zijn steeds meer webwinkels in Nederland die overstappen naar Shopify of juist vanaf dag 1 gebouwd zijn in Shopify. Dat heeft ermee te maken dat Shopify gebouwd is met klantvriendelijkheid hoog in het vaandel. Het is zeer snel, stabiel en komt vertrouwd over. Wanneer je ook wilt switchen naar Shopify of een nieuwe webwinkel wilt bouwen met Shopify, dan zul je daar een abonnement voor moeten afsluiten. Shopify Plus is een van de duurste abonnementen en daarom vragen steeds meer mensen waarom je voor Shopify plus zou kiezen. Gelukkig vind je daar meer informatie over in dit artikel. 

 

Je hebt meer resources nodig van Shopify

Wanneer je een eigen webwinkel hebt gebouwd met Shopify, dan krijg je een beperkt aantal resources van Shopify. Dat is natuurlijk erg logisch, want jouw webwinkel wordt gehost op de servers van Shopify zelf. Het kan voorkomen dat je webwinkel duizenden tot tienduizenden bezoekers per dag krijgt en je niet meer voldoende hebt aan de standaard resources van Shopify. Het is dan zeker nodig om te switchen naar Shopify Plus. Je kunt daardoor niet alleen meer nieuwe bezoekers verwelkomen op je webwinkel, maar ook kun je meer plug-ins installeren en externe API’s koppelen. 

 

Je wilt je webwinkel verder personaliseren

Een van de grootste nadelen van het gebruiken van Shopify, is dat je de check-out pagina niet aan kan passen. Dit geldt zeker niet alleen voor de check-out pagina, maar ook voor talloze andere pagina’s. Hierdoor kan het niet mogelijk zijn om de bezoeker een gepersonaliseerde ervaring te bieden waardoor je klanten verliest. Het klopt inderdaad dat de check-out pagina van Shopify geoptimaliseerd is voor conversies, maar het is en blijft handig als je deze zelf verder kan optimaliseren en ook kan personaliseren. Dit is een reden waarom je zeker moet kiezen voor Shopify Plus, maar je moet er wel rekening mee houden dat Shopify Plus een enorm duur abonnement is. 

 

Maakt Shopify Plus een groot verschil?

Als je een kleine ondernemer bent en een omzet van enkele duizenden euro’s hebt, dan gaat Shopify Plus zeker geen verschil maken. Dat heeft er dan eigenlijk alleen mee te maken dat het investeren in Shopify Plus niet rendabel is. Mocht je een omzet hebben van enkele tienduizenden euro’s en ook duizenden bezoekers per maand ontvangen, dan is het aan te raden om eens te spreken met een Shopify Expert. Zij kunnen je altijd adviseren op het gebied van Shopify Plus. 

Meest Recent

Waarom een tweedehands traplift een slimme keuze is

Stel je voor dat je thuis een traplift nodig hebt, maar je budget is beperkt of je wilt simpelweg geen fortuin uitgeven aan een...

Slimme oplossingen voor het opbergen van tuingereedschap

Je kent het wel, overal in de tuin ligt gereedschap en je struikelt bijna over die rondslingerende hark of schop. Tijd om dit eens...

Het belang van regelmatig motoronderhoud

Als autoliefhebber weet je hoe essentieel het is om je motor in topconditie te houden. Regelmatig onderhoud is niet alleen cruciaal voor de prestaties,...

Hoe sneakers van sportkleding naar mode-icoon zijn geëvolueerd

Sneakers waren ooit puur functioneel, gedragen voor sport en lichamelijke activiteiten. De comfortabele rubberen zolen en flexibele stof maakten ze ideaal voor atleten. Maar...

Start met een schone lei: hoe je houten meubels goed reinigt

Voordat je begint met het behandelen of pimpen van je houten meubels, is het essentieel dat ze schoon zijn. Bijvoorbeeld, voor specifieke zorg en...