Wel zo professioneel, de telefoon opnemen

Elke ZZP’er of persoon met een klein bedrijf weet hoe belangrijk het is om altijd goed bereikbaar te zijn. Helaas is dit simpelweg niet altijd even mogelijk. Klanten vinden het wel fijn wanneer de telefoon wordt opgenomen wanneer zij bellen en kunnen zelfs stoppen met het gebruiken van de goederen of diensten van een bedrijf wanneer er geregeld niet opgenomen wordt. Maar een eigenaar of klein clubje werknemers kan simpelweg niet constant naast de telefoon zitten. Hier is een oplossing voor: een telefoondienst.

Telefoondienst

Een telefoondienst, ook wel inbound callcenter genoemd, doet precies wat er boven beschreven staat: zij nemen de telefoon op. Op een vriendelijke manier worden de klanten te woord gestaan en zo ver mogelijk geholpen. De telefonisten krijgen instructies van een bedrijf. Met deze informatie kunnen zij vaak de meeste klanten verder helpen en alle basisvragen beantwoorden. Iedereen die toch net een te complexe vraag heeft, waar de telefonisten mogelijk minder over weten, wordt doorverbonden of er wordt een terugbelnotitie gemaakt. Zo krijgt een klant toch altijd het antwoord wat zij willen.

Werking

Het aanmelden bij een telefoondienst is niet moeilijk om te doen. Het bestaat simpelweg uit aanmelden en de telefoondienst een maand lang vrijblijvend uitproberen. Dan kan er gekeken worden of het een goede match is en of dit werkt voor het bedrijf. Bij de kennismaking worden wensen door besproken en kan informatie gedeeld worden. Het bedrijf krijgt vervolgens een doorschakelnummer, zodat de onopgeloste telefoontjes doorgeschakeld kunnen worden. En zo makkelijk is het! Nu kunnen de telefonisten wachten op de eerstvolgende telefoontjes.

Voordelen

Eigenlijk zijn de voordelen van het inzetten van een inbound callcenter al duidelijk. Het haalt een hoop werk weg van de eigenaar van het bedrijf. Zeker ZZP’ers hebben al genoeg aan hun hoofd om ook nog gestoord te worden met telefoontjes waar zij misschien niet echt op zitten te wachten. Dit maakt het makkelijker voor bedrijven om te focussen op hun taken en om alleen de wat belangrijkere telefoontjes op te nemen. Ook zorgt het ervoor dat een bedrijf zo optimaal mogelijk bereikbaar is. Een ZZP’er kan bijvoorbeeld eens een dagje vrij nemen! Zo blijft het bedrijf in contact met de klanten, ook al de werknemers van het bedrijf zelf dit wat minder gaan doen. Doorbelnotities en enige wijzigingen worden op duidelijke manier doorgegeven via de mail, een persoonlijk dashboard of WhatsApp, zodat iedereen op de hoogte is van alle vernieuwingen. Want dat is wel zo professioneel, de telefoon opnemen.

Meest Recent

Cryptocurrencies: veiligheid, toekomst en platforms zoals bybit

Cryptocurrencies hebben een enorme aantrekkingskracht gekregen in de afgelopen jaren. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is de decentralisatie. Waar traditionele valuta's worden beheerd...

Kostenbesparingen en verhoogde beveiliging met hybride cloud

Hybride cloud-oplossingen zijn een technologische innovatie die het beheer van ICT-diensten aanzienlijk vereenvoudigen. Door het combineren van publieke cloud-diensten met on-premise hardware en infrastructuur,...

Roestvrij staal: duurzaamheid en stijl in elke ruimte

Roestvrij staal, vaak afgekort als RVS, is een populaire keuze voor keukens. Dit materiaal staat bekend om zijn duurzaamheid, hygiëne en stijlvolle uitstraling. In...

Aanpassingen in huurtoeslag 2024: wat betekent dit voor jou?

De regels voor huurtoeslag in 2024 ondergaan enkele belangrijke veranderingen die van invloed kunnen zijn op veel huurders in Nederland. Deze wijzigingen zijn bedoeld...

Je droomhuis kopen in amerika: tips en stappen voor succes

Voordat je begint met de zoektocht naar een huis in Amerika, is het cruciaal om eerst je budget vast te stellen. Dit betekent niet...