Wat zijn de beste manieren om klanten te genereren en te behouden?

De meeste Nederlandse ondernemers vinden het lastig om klanten te genereren en op een goede manier tevreden te houden. Zeker wanneer ze een relatief kleine organisatie hebben en een groot deel van de dag bezig zijn met het verlenen van de dienst of het maken van het product. Echter, een succesvol en goedlopend bedrijf begint natuurlijk bij een goed product en een goede dienst. Om ervoor te zorgen dat je voldoende tijd over hebt voor jouw core business, kan het verstandig zijn om eens te kijken naar de mogelijkheden van een callcenter.

Het verschil tussen outbound en inbound callcenter

De kans is erg groot dat je ooit al eens van de termen out- en inbound hebt gehoord. Sinds een aantal jaar kiezen steeds meer ondernemers ervoor om out- en inbound telefoongesprekken uit te besteden aan een externe partij. Dit wordt ook wel een outbound en een inbound callcenter genoemd. Wanneer je een outbound callcenter inschakelt kun je meer klanten genereren. De werknemers van het callcenter zullen potentiële leads benaderen en proberen hen te veranderen in een klant. Daarentegen is het ook mogelijk om een inbound callcenter in te schakelen. Dankzij een inbound callcenter is de kans groter dat je je huidige klanten langer vast houdt. Daarnaast is het ook mogelijk dat potentiële klanten bellen naar het inbound callcenter en hierdoor alsnog klanten binnen halen. 

De levensduur van een klant

Wanneer je iemand een klant van je is geworden is het natuurlijk ontzettend belangrijk dat hij of zij goed behandeld wordt. Als de klant naar jouw kantoor belt is het prettig als er altijd iemand is om de telefoon op te nemen. Heb je op dit moment nog niet niemand die altijd in staat is om de telefoon op te nemen? Dan is het verstandig om eens te kijken naar de mogelijkheden van een inbound callcenter. Hierdoor kan de klant jou altijd bereiken. Dit is goed voor de relatie met de betreffende klant en hierdoor zal de klant een langere levensduur hebben.

Specifieke sectoren

Als je in een specifieke sector werkt, kun je misschien denken dat het voor jou onmogelijk is om een inbound callcenter in te schakelen. Echter, het is zeker mogelijk om een telefoondienst advocatuur in te schakelen. De mensen in het callcenter zijn getraind om in deze specifieke sector aan het werk te zijn. Hierdoor hoeven ook advocatenkantoren zich niet meer druk te maken over gemiste oproepen van potentiële of bestaande klanten. 

Meest Recent

Waarom een tweedehands traplift een slimme keuze is

Stel je voor dat je thuis een traplift nodig hebt, maar je budget is beperkt of je wilt simpelweg geen fortuin uitgeven aan een...

Slimme oplossingen voor het opbergen van tuingereedschap

Je kent het wel, overal in de tuin ligt gereedschap en je struikelt bijna over die rondslingerende hark of schop. Tijd om dit eens...

Het belang van regelmatig motoronderhoud

Als autoliefhebber weet je hoe essentieel het is om je motor in topconditie te houden. Regelmatig onderhoud is niet alleen cruciaal voor de prestaties,...

Hoe sneakers van sportkleding naar mode-icoon zijn geëvolueerd

Sneakers waren ooit puur functioneel, gedragen voor sport en lichamelijke activiteiten. De comfortabele rubberen zolen en flexibele stof maakten ze ideaal voor atleten. Maar...

Start met een schone lei: hoe je houten meubels goed reinigt

Voordat je begint met het behandelen of pimpen van je houten meubels, is het essentieel dat ze schoon zijn. Bijvoorbeeld, voor specifieke zorg en...