Wat zijn de beste manieren om klanten te genereren en te behouden?

De meeste Nederlandse ondernemers vinden het lastig om klanten te genereren en op een goede manier tevreden te houden. Zeker wanneer ze een relatief kleine organisatie hebben en een groot deel van de dag bezig zijn met het verlenen van de dienst of het maken van het product. Echter, een succesvol en goedlopend bedrijf begint natuurlijk bij een goed product en een goede dienst. Om ervoor te zorgen dat je voldoende tijd over hebt voor jouw core business, kan het verstandig zijn om eens te kijken naar de mogelijkheden van een callcenter.

Het verschil tussen outbound en inbound callcenter

De kans is erg groot dat je ooit al eens van de termen out- en inbound hebt gehoord. Sinds een aantal jaar kiezen steeds meer ondernemers ervoor om out- en inbound telefoongesprekken uit te besteden aan een externe partij. Dit wordt ook wel een outbound en een inbound callcenter genoemd. Wanneer je een outbound callcenter inschakelt kun je meer klanten genereren. De werknemers van het callcenter zullen potentiële leads benaderen en proberen hen te veranderen in een klant. Daarentegen is het ook mogelijk om een inbound callcenter in te schakelen. Dankzij een inbound callcenter is de kans groter dat je je huidige klanten langer vast houdt. Daarnaast is het ook mogelijk dat potentiële klanten bellen naar het inbound callcenter en hierdoor alsnog klanten binnen halen. 

De levensduur van een klant

Wanneer je iemand een klant van je is geworden is het natuurlijk ontzettend belangrijk dat hij of zij goed behandeld wordt. Als de klant naar jouw kantoor belt is het prettig als er altijd iemand is om de telefoon op te nemen. Heb je op dit moment nog niet niemand die altijd in staat is om de telefoon op te nemen? Dan is het verstandig om eens te kijken naar de mogelijkheden van een inbound callcenter. Hierdoor kan de klant jou altijd bereiken. Dit is goed voor de relatie met de betreffende klant en hierdoor zal de klant een langere levensduur hebben.

Specifieke sectoren

Als je in een specifieke sector werkt, kun je misschien denken dat het voor jou onmogelijk is om een inbound callcenter in te schakelen. Echter, het is zeker mogelijk om een telefoondienst advocatuur in te schakelen. De mensen in het callcenter zijn getraind om in deze specifieke sector aan het werk te zijn. Hierdoor hoeven ook advocatenkantoren zich niet meer druk te maken over gemiste oproepen van potentiële of bestaande klanten. 

Meest Recent

De ultieme verfgids: welk type verf past bij jouw project?

Ben je van plan om een muurtje, meubelstuk of zelfs je hele huis een nieuwe look te geven? Dan is de keuze van de...

Verhoog je online zichtbaarheid met effectieve sea-strategieën

In het digitale tijdperk van vandaag is online zichtbaarheid cruciaal voor elk bedrijf. Zonder een sterke online aanwezigheid kan je bedrijf makkelijk verloren gaan...

Slimme sea-strategieën voor maximale zichtbaarheid en conversies

In de wereld van online marketing is zichtbaarheid alles. Zoekmachineadverteren, oftewel SEA (Search Engine Advertising), biedt bedrijven de mogelijkheid om zich direct in de...

De kracht van kleine gebaren: glimlachen, complimenten en liefde

In een wereld waar grootse gebaren vaak de meeste aandacht krijgen, zijn het juist de kleine daden die een blijvende indruk achterlaten. Het zijn...

De belangrijke rol van sociale huurwoningen in nederland

Sociale huurwoningen zijn als die oude vertrouwde trui in je kast – je weet dat het er altijd is, en het biedt comfort wanneer...