Wat zijn de beste manieren om klanten te genereren en te behouden?

De meeste Nederlandse ondernemers vinden het lastig om klanten te genereren en op een goede manier tevreden te houden. Zeker wanneer ze een relatief kleine organisatie hebben en een groot deel van de dag bezig zijn met het verlenen van de dienst of het maken van het product. Echter, een succesvol en goedlopend bedrijf begint natuurlijk bij een goed product en een goede dienst. Om ervoor te zorgen dat je voldoende tijd over hebt voor jouw core business, kan het verstandig zijn om eens te kijken naar de mogelijkheden van een callcenter.

Het verschil tussen outbound en inbound callcenter

De kans is erg groot dat je ooit al eens van de termen out- en inbound hebt gehoord. Sinds een aantal jaar kiezen steeds meer ondernemers ervoor om out- en inbound telefoongesprekken uit te besteden aan een externe partij. Dit wordt ook wel een outbound en een inbound callcenter genoemd. Wanneer je een outbound callcenter inschakelt kun je meer klanten genereren. De werknemers van het callcenter zullen potentiële leads benaderen en proberen hen te veranderen in een klant. Daarentegen is het ook mogelijk om een inbound callcenter in te schakelen. Dankzij een inbound callcenter is de kans groter dat je je huidige klanten langer vast houdt. Daarnaast is het ook mogelijk dat potentiële klanten bellen naar het inbound callcenter en hierdoor alsnog klanten binnen halen. 

De levensduur van een klant

Wanneer je iemand een klant van je is geworden is het natuurlijk ontzettend belangrijk dat hij of zij goed behandeld wordt. Als de klant naar jouw kantoor belt is het prettig als er altijd iemand is om de telefoon op te nemen. Heb je op dit moment nog niet niemand die altijd in staat is om de telefoon op te nemen? Dan is het verstandig om eens te kijken naar de mogelijkheden van een inbound callcenter. Hierdoor kan de klant jou altijd bereiken. Dit is goed voor de relatie met de betreffende klant en hierdoor zal de klant een langere levensduur hebben.

Specifieke sectoren

Als je in een specifieke sector werkt, kun je misschien denken dat het voor jou onmogelijk is om een inbound callcenter in te schakelen. Echter, het is zeker mogelijk om een telefoondienst advocatuur in te schakelen. De mensen in het callcenter zijn getraind om in deze specifieke sector aan het werk te zijn. Hierdoor hoeven ook advocatenkantoren zich niet meer druk te maken over gemiste oproepen van potentiële of bestaande klanten. 

Meest Recent

Ga voor geweldig tafellinnen dat past bij het interieur

Het interieur in de woning is erg belangrijk. Veel mensen besteden dan ook de nodige tijd om het interieur op een fijne wijze samen...

Wat je moet weten voordat je een nieuwe auto koopt

Een nieuwe auto is een grote uitgave, dus het is belangrijk dat je goed weet wat je koopt. Voordat je een nieuwe auto koopt,...

Is cryptocurrency het betaalmiddel van de toekomst?

De hype rondom cryptocurrency is al een tijdje voorbij. Eigenlijk was het einde van deze hype zo ongeveer het moment waarop de prijzen van...

Dit is belangrijk voor de mooiste huid

Het aantal huidverzorgingsproducten op de markt kan ontmoedigend zijn, maar met een beetje onderzoek kun je de juiste producten voor jouw huidtype vinden. Kijk...

Jouw hypotheek en rente kan je zelf berekenen en bepalen

Dankzij een hypotheek is het voor de meeste personen mogelijk om een huis te gaan kopen. Het kopen van een nieuwe woning kan erg...