Wat zijn de beste manieren om klanten te genereren en te behouden?

De meeste Nederlandse ondernemers vinden het lastig om klanten te genereren en op een goede manier tevreden te houden. Zeker wanneer ze een relatief kleine organisatie hebben en een groot deel van de dag bezig zijn met het verlenen van de dienst of het maken van het product. Echter, een succesvol en goedlopend bedrijf begint natuurlijk bij een goed product en een goede dienst. Om ervoor te zorgen dat je voldoende tijd over hebt voor jouw core business, kan het verstandig zijn om eens te kijken naar de mogelijkheden van een callcenter.

Het verschil tussen outbound en inbound callcenter

De kans is erg groot dat je ooit al eens van de termen out- en inbound hebt gehoord. Sinds een aantal jaar kiezen steeds meer ondernemers ervoor om out- en inbound telefoongesprekken uit te besteden aan een externe partij. Dit wordt ook wel een outbound en een inbound callcenter genoemd. Wanneer je een outbound callcenter inschakelt kun je meer klanten genereren. De werknemers van het callcenter zullen potentiële leads benaderen en proberen hen te veranderen in een klant. Daarentegen is het ook mogelijk om een inbound callcenter in te schakelen. Dankzij een inbound callcenter is de kans groter dat je je huidige klanten langer vast houdt. Daarnaast is het ook mogelijk dat potentiële klanten bellen naar het inbound callcenter en hierdoor alsnog klanten binnen halen. 

De levensduur van een klant

Wanneer je iemand een klant van je is geworden is het natuurlijk ontzettend belangrijk dat hij of zij goed behandeld wordt. Als de klant naar jouw kantoor belt is het prettig als er altijd iemand is om de telefoon op te nemen. Heb je op dit moment nog niet niemand die altijd in staat is om de telefoon op te nemen? Dan is het verstandig om eens te kijken naar de mogelijkheden van een inbound callcenter. Hierdoor kan de klant jou altijd bereiken. Dit is goed voor de relatie met de betreffende klant en hierdoor zal de klant een langere levensduur hebben.

Specifieke sectoren

Als je in een specifieke sector werkt, kun je misschien denken dat het voor jou onmogelijk is om een inbound callcenter in te schakelen. Echter, het is zeker mogelijk om een telefoondienst advocatuur in te schakelen. De mensen in het callcenter zijn getraind om in deze specifieke sector aan het werk te zijn. Hierdoor hoeven ook advocatenkantoren zich niet meer druk te maken over gemiste oproepen van potentiële of bestaande klanten. 

Meest Recent

Elektrische scooters: handig, milieuvriendelijk en kostenbesparend

De laatste jaren zie je ze steeds meer in het straatbeeld: elektrische scooters. Ze zijn niet alleen hip, maar ook ontzettend handig. Denk bijvoorbeeld...

Hbo max streamen: eenvoudige manieren om te beginnen

Het verbinden van je wifi met je televisie is de eerste stap om te beginnen met streamen op HBO Max. Lees meer over hbo...

Onlyfans en privacy: een blik op de uitdagingen en kansen

In de huidige digitale wereld speelt sociale media een cruciale rol in ons dagelijks leven. Platforms zoals Instagram, Facebook en Twitter geven mensen de...

De nieuwste trends en innovaties in huidverzorging ontdekken

Gezichtsmaskers en andere huidverzorgingsproducten zijn de laatste jaren enorm populair geworden. De vraag naar natuurlijke ingrediënten en geavanceerde technologieën heeft geleid tot een overvloed...

Duurzaam bouwen: slimme materialen en technologieën voor thuis

De wereld verandert, en met die veranderingen komt de behoefte aan duurzamere manieren van bouwen. Hergebruik en recycling zijn niet langer opties, maar noodzaken....